Moottorin öljynkulutusremontti autosi parhaaksi

Perusteelliset öljynsyöntiremontit – Seinäjoki

Kun autosi kuluttaa liikaa öljyä, öljynkulutusremontti voi tuoda tehokkaan ratkaisun ongelmaan. Seinäjoen Moottorihiomossa öljynsyöntiremontit sujuvat kokenein käsin ja laadukkain työvälinein – tuo siis öljysyöppösi meille remonttiin!

Öljynsyöntiremontin kulku

Öljynsyönti- eli öljynkulutusremontti aloitetaan moottorin irrottamisesta ja purkamisesta. Tämän jälkeen hoonaamme moottorin sylinterit, jotta tulokseksi saadaan toimiva hoonausjälki. Oikaisemme sylinterikannen pinnan suoruuden varmistamiseksi, tarkistamme venttiilien pitävyyden imulaitteella sekä vaihdamme venttiilivarren tiivisteet. Mäntiin asennamme uudet, leveämmät öljyrenkaat – remontti tunnetaankin myös nimellä männänrengastusremontti. 

Moottorin kasausvaiheessa uusimme tiivisteet ja tarvittavat laakerit, pääasiassa alkuperäisiä osia käyttäen. Samalla hoidamme myös jakopään osien uusimisen. Lopuksi koeajamme auton toimivuuden tarkistamiseksi.

Öljynsyöntiremontin jälkeen

Suorita autollasi öljynkulutusremontin eli rengastusremontin jälkeen ns. sisäänajo – ei revittelevää ajoa, vaan normaalia ajoa muun liikenteen mukana. Kun tarkastat autosi öljymäärä määrävälein, saat tietää autosi uuden öljynkulutuksen. Huomioi, että uusien männänrenkaiden pitää ns. hakea tilansa, mistä johtuen moottori saattaa kuluttaa ensimmäisillä tuhansilla kilometreillä joitain desilitroja öljyä. Moottoriöljyt tulee vaihtaa ensimmäisen kerran noin 500–1000 km ajon jälkeen, sillä ensimmäiset öljyt ovat ns. sisäänajoöljyt.

Remontin jälkeen moottoriöljyn vaihtoväli tulee lyhentää noin 10 000 kilometriin, jottei moottori karstoitu uudelleen – remonttiin johtaneita tekijöitä ovat juuri öljyn pitkät vaihtovälit sekä pakokaasun takaisinkeräys. 

Mukavaa ajoa!

Pyydä tarjous öljynkulutusremontista!